Enheten för internationellt utbildningssamarbete

I dessa instruktioner hittar du kontaktuppgifter till enheten för internationellt utbildningssamarbete. Vi hjälper dig i frågor som rör studentutbyte, praktik utomlands och flexibel studierätt (JOO). Tveka inte att ta kontakt ifall du inte hittar den information du letar efter eller behöver rådgivning!

Hur kontaktar du enheten för internationellt utbildningssamarbete?

Besök våra mottagningar

Du kan besöka Enheten för internationellt utbildningssamarbete både på drop-in mottagningar och via tidsbeställning.

Om du behöver hjälp med att välja utbytesmål, kom till "Hur väljer jag mitt utbytesmål"-evenemang. Om du redan har valt utbytesmål och du behöver teknisk hjälp med ansökan, kom till ansökningskliniker.

Drop-in

På drop-in mottagningen kan du till exempel hämta underskrifter för dokument som du behöver för ditt utbyte.

Campus Tid Plats
Centrum mån kl. 12-13 I entréhallen av Kajsahuset (3. vån.), Fabiansgatan 30
Gumtäkt tors kl. 13-15 Physicum, Campusbiblioteket, 2. vån., G231, Gustaf Hällströms gata 2.
Vik tors kl. 13-15 Infocenter, plan 2, rum 2050, Viikinkaari 11
Tidsbeställning

Om du vill diskutera längre om frågor gällande utbyte rekommenderar vi att du bokar tid via tidsbeställning. När du bokar tid, skriv vad du skulle vilja prata om så att vi kan förbereda oss på förhand. Du bör boka tid enligt ditt studieprogram.

Mottagningar arrangeras online (zoom) eller per telefon. Enheten för internationellt utbildningssamarbetes expert skickar dig en inbjudan till mötet eller, om du föredrar, ringer dig i början av din mottagningstid. När du bokar tid, vänligen nämn om du föredrar ett telefonsamtal. Du kan boka en tid för mobilitetsservicens experter genom att välja e-vägledning.

Campus Tid Plats
Kronohagen (juridiska, statsvetenskapliga, svenska social och kommunalhögskolan) på torsdagar Du ska få en länk till Zoom direkt från Vihta-tidbokningsystem när du bokar tid. Kom till Zoom-länkens lobby när din bokade tid börjar.
Forsthuset (humanistiska och teologiska) på torsdagar Du ska få en länk till Zoom direkt från Vihta-tidbokningsystem när du bokar tid. Kom till Zoom-länkens lobby när din bokade tid börjar.
Brobergsterassen (pedagogiska) på torsdagar Du ska få en länk till Zoom direkt från Vihta-tidbokningsystem när du bokar tid. Kom till Zoom-länkens lobby när din bokade tid börjar.
Gumtäkt på torsdagar Du ska få en länk till Zoom direkt från Vihta-tidbokningsystem när du bokar tid. Kom till Zoom-länkens lobby när din bokade tid börjar.
Mejlans på torsdagar Du ska få en länk till Teams/Zoom-mötet senast dagen innan mötet.
Vik på torsdagar Du ska få en länk till Zoom direkt från Vihta-tidbokningsystem när du bokar tid. Kom till Zoom-länkens lobby när din bokade tid börjar.

Kontakta per e-post

Enheten för internationellt utbildningssamarbetes e-postadresser är:
studentexchange@helsinki.fi
joo@helsinki.fi
staffexchange@helsinki.fi

Skriv i ämnesraden vilken fakultet du studerar vid och vad ditt ärende gäller. Om du vill rikta ditt e-postmeddelande till någon specifik sakkunnig på enheten för internationellt utbildningssamarbete skriv också personens namn i ämnesraden (du hittar kontaktuppgifter längre ner)

Kontakta per telefon

Du når Enheten för internationellt utbildningssamarbete på telefonnumret +358 2941 22401 (lna/msa) vardagar mellan kl. 12–14.

OBS! Telefonservicen är undantagvis stängd tisdagen 30.4.2024 och onsdagen 5.6.2024.

Skicka post

Vår postadress är ”Enheten för internationellt utbildningssamarbete, PB 59, 00014 Helsingfors universitet”.

Sociala media

Följ enheten för internationellt utbildningssamarbete på FacebookInstagram och vårt blogg

Vem kan du kontakta?

Enheten för internationellt utbildningssamarbetes sakkunniga

Här hittar du vem du kan kontakta för att få hjälp i olika frågor. När du skickar e-post till de sakkunniga använd den gemensamma e-postadressen studentexchange@helsinki.fi eller joo@helsinki.fi beroende av ditt ärende.

Helmi Annila
Praktikant

Raisa Asikainen
lärar- och forskarutbyte