Utbytesdestinationer i Mellanöstern och Afrika

Du kan åka på utbyte till t.ex. Jordanien, Israel, Namibia, Zambia eller Sydafrika.

På denna sida hittar du information om de universitet som Helsingfors universitet har avtal med på universitets- eller enhetsnivå. Om du inte hittar något tilltalande mål bland dem, så kan du åka utomlands självständigt.

Observera att läsåret i Afrika börjar vid en annan tidpunkt än i Helsingfors. För alla utbytesdestinationer i Mellanöstern och i Afrika förbinder sig studenten att på egen bekostnad skaffa sig en heltäckande försäkring för hela utbytestiden.

Antalet utbytesplatser hittar du i denna anvisning senast två veckor innan ansökningstiden börjar.

Observera att ansökningstiden för destinationer utanför Europa kan vara t.o.m.1½ år innan utbytets början. Var alltså ute i god tid

OBS! Destinationerna är listade nedanför, noggrannare information och detaljer kan hittas på de engelskspråkiga sidorna.

Egypten

The American University in Cairo