Studentlunch

Du kan äta en förmånlig studentlunch på alla universitetets campus och studentrestauranger i Finland. Alla examensstuderande som anmält sig som närvarande samt utbytesstuderande är berättigade till studentlunch till ett förmånligare pris. Information om lunchförmåner för doktorander hittar du här. Närmare information om måltidsstödet och en lista äver studentrestauranger hittar du på FPA:s webbplats.

Du kan få lunch till studentpris genom att visa ditt studentkort (eller om du inte har kortet, ditt studieintyg eller FPA:s måltidsstödkort) vid kassan i studentrestaurangen.

På den här sidan

UniCafe

UniCafes lunchrestauranger finns på samtliga campus. Alla UniCafe-restauranger säljer även kaffe och tilltugg. Lunchtiden är inte begränsad till mitt på dagen, eftersom UniCafe Brunnsgården i centrum betjänar även vardagskvällar och lördagar.

På UniCafes webbplats hittar du restaurangernas kontaktuppgifter, menyer och prislistor. Lunchlistorna uppdateras också på Studietjänstens startsida.

Sodexo

Sodexo har en lunchrestaurang i universitets huvudbyggnad. Du kan börja morgonen på Alexandersgatans pop-up-café och ta en paus från studierna för lunch i restaurangen. Lunchlistan med priser hittar du på Sodexos webbplats.

I Sodexos restaurang kan du även betala studentlunchen med en mobilapplikation. Med appen MySodexo undviker du att köa och kan betala kontaktlöst – smart och smidigt. Ladda ner appen i förhand innan du kommer till lunchrestaurangen. För att aktivera studentrabatten i MySodexo ska du ta i bruk Pivos studentkort och identifiera dig med Pivo-betalningsappen.

Såhär tar du i bruk MySodexo-appen:

1. Ladda ner Pivo från Google Play eller App Store.
  2. Öppna menyn ”Tjänster” längst ner i appen och välj ”studentkort”.
  3. Verifiera din status som student genom att ange den länk i appen som du får från tjänsten Min Studieinfo under ”Dela dina prestationsuppgifter”.
  4. Ladda ner MySodexo från Google Play eller App Store.
  5. Fyll i de kontaktuppgifter som appen begär och tryck på knappen ”Identifiera dig med Pivo”. Efter det inkluderar alla priser studentrabatt.
  6. Välj lunchalternativ i Sodexo-appen och betala med Pivo.
  7. Verifiera den köpta lunchen i restaurangen genom att skanna den QR-kod som MySodexo genererat.