Valfria studier i Medicinska fakulteten

Nedan finns uppräknade de valfria studiehelheter som kan väljas av andra än utbildningsprogrammets egna studerande.

Information om möjliga begränsningar till din examens valfria studier hittar du på Sisu.

Du hittar de studieavsnitt som ingår i studiehelheterna antingen på sidan Examensstruktur och examens omfattning eller i Sisu när du lägger till studiehelheten i din studieplan.

Kandidatprogrammens valfria studier

Alla valfria studier i medicinska fakultetet är på finska. Vänligen se sidan på finska för närmare information.

Magisterprogrammens valfria studier

Utbildningsprogrammet i medicine

Giltighetstiden för undervisningsplanen 2023–2026 (fr.o.m. 1.8.2023):

Helsingfors universitets studenter inom det biovetenskapliga området kan genomföra studieavsnittet MED-828 Medicinsk mikrobiologi och antimikrobiella läkemedel (5 sp).

Master's Programme in Translational Medicine

De här instruktionerna finns bara på engelska. För mer information, byt sidans språk till engelska.